4 nov. 2011

strandad


Här befinner jag mig nu: i Sveriges lungor. 4 mil till närmsta brieost och inte en vän så långt ögat ser, men känn ingen sorg för mig i Hälsingland, jag är omringad av familj och husdjur.

Om kvällarna, efter elva ser jag gamla sex and the city-avsnitt, om morgnarna stiger jag upp tidigt. Jag är barnvakt, jag äter varma koppens minestronesoppa och jag låter kanalen Disney Junior stå på i bakgrunden. Klockan hade knappt slagit lunch när jag nåddes av dagens meddelande signerat verkligheten. Goda nyheter. Jag ska börja jobba på Hornstulls Strand. Med det sagt drar jag en lättnadens suck - äntligen kan jag ge mig ut och resa igen.

London med Linnéa, Göteborg i tidiga december och Mocambique till Sofia närhelst jag kan.

Vi ska se Frida Kahlo-utställningen, men först ska jag till grannbyn och fira allhelgonaafton.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar