27 jan. 2012

smygis

I skrivande stund, dvs 00.33 på natten är jag på centralstationen i Uppsala. I nyktert men sömndrucket tillstånd kan jag konstatera att det har varit en myzqväll av rang. Jag gäspar, magen kurrar och jag tänker på hur jag lämnat halva tallriken moussaka kvar på cafe baresso bra några timmar tidigare. Med tydligt mål och annat och tänka på bättrade vi på sminket istället. Först Linnea, sen jag. Sedan Linnea, sen jag. Gäsp.

Vi hade knatat ner några kvarter från södra station till mariatorget och utan krångel smygit in på söderkrogen Sjögräs.
Nån ZTV-legend spelade skivor medan populärkulturstockholm förstrött bläddrade i senaste utgåvan av NG. Vi också. Smygläsning. Bra jävla nummer: Julia Frändfors bossar över klubb, Amat skriver långt om bostadsbristen. KATTSALA RECENSERAR FILM. Så himla b r a.

Svepte våra budweisers och lämnade när lokalen var som svettigast.. Jag ville ha någonting så vi tog en tass m te på Gildas (som har öppet till 22!! skriv ner det). Jag delade med mig av min stora fascination för Aftonbladets nyhetskrönikör Oisin Cantwell. Ingen är så torr, så stram så cynisk. Vi pratade om maskerader och charader och hus. Om nyårskalas, hur vårt kafe ska designas. Var Jakob o jag ska ha klubb.

Well.
Mitt tåg går 01.19, framme 02.30, börjar jobbet 08.
C R A M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar